aventyrsbloggen

Direktlänk till inlägg 9 september 2023

8.9.2023 Fredag. Idag är jag ett troll.

Av Rymil - 9 september 2023 11:13

Nu har andra veckan gått i skolan men första riktiga veckan av scenkonstutbildningen. Vi har hållt på med lekar hela veckan. Mycket olika lekar. Början av veckan gick bra och det var roligt. Onsdag och torsdag kände jag inte riktigt för att se någon eller orka med någonting. Men fredagen har gått bra hittills. Jag fick väl gråta ut utmattningen igår när jag kom hem och somnade direkt efter så jag fick sova lite mer också. Jag var ledsen att jag behövde vara så utmattad bara för att jag har adhd och inte fått utskrivet mediciner ännu. Jag vill verkligen studera detta och jag njuter av studierna hittills och att jag hittat någonting jag 100% vill göra och ingenting annat, och då måste jag bli utmattad så lätt. Men jag tror också en del kommer för att jag lägger så stor press på mig själv att vara energisk och orka helatiden. Men jag borde låta mig få vara lite tyst och trött också. Det hjälpte nog igår att låta mig själv vara trött och tyst och göra med lite mindre energi allting. Så idag orkade jag bättre och tyckte det inte var lika jobbigt.
Idag har vi haft som uppvärmning Kung George. Vi berättade till läraren om Pomperipossa-processdramat vi kommit på, och hon tyckte att vi skulle kunna ha det den 25:e november (om jag minns rätt på datumet) på ett evenemang som ordnas i skolbyggnaden. Sedan har vi skrivit mest. Medan vi satt och skrev i aulan så hade musikstuderandena en rytm-workshop och det hördes dit vi satt så emellanåt skrev jag och emellanåt gick jag  närmare fram till musik-studerandena och dansade till deras rytmiska klappande, stampande och sjungande för att vara lite rolig. Lite mellan-gympa måste man ju ha mellan skrivandet. Inte kan man ju sitta still alldeles för länge häller ;)
Dagens outfit:

Jag tänkte att jag klär mig lite som ett troll idag för att pigga upp mig själv för att jag hade en så dålig dag igår. Det funkade nog ;) med peruk och fräknar :D fick många komplimanger!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rymil - 10 december 2023 14:54

Den här veckan har varit rolig! Vi har uppträtt med berättelsen för tre grupper. Första gången gick helt okej, man var ju lite nervös. Andra gången var jag inte så nervös så det gick jättebra och jag kände mig bekväm. Tredje gången gick också likabr...

Av Rymil - 2 december 2023 12:41

Idag är det första adveeeeeeent!! ? För tre veckor sedan började vi arbeta på en saga om ett troll och ett sjörå. Sagan krävde mycket ändringar för att göra den mer logisk och intressant att lyssna på. Det var en lite jobbig process men veckan där...

Av Rymil - 19 november 2023 20:29

På onsdag 1.11.2023 åkte vi mot Skellefteå. Vi hade ingen lektion före. Tobias började köra oss klockan 12:45 mot Vasa där båten skulle ta oss till Skellefteå. Körandet till båten tog ca 1,5 timmar och i båten var vi väl 4 timmar. Lite mat och lite...

Av Rymil - 30 oktober 2023 17:33

Hejsan! Idag hade vi pedagogikens sociologi lektion. Vi hade sedan efter scenteknik var vi lärde oss om ljus på scenen, tekniskt liksom. Hur man kopplar ljus och ändrar deras färger. Så vi fick alla testa på det idag. Även lärde man sig en massa nya ...

Av Rymil - 21 oktober 2023 12:24

Nu är kursen “Grundutbildning i skådespelarkonst” avklarad. Det var en mångsidigt givande kurs som jag tyckte mycket om! Man lärde sig faktiskt mycket om olika stilar inom teater och performance. Omfattande stilarna: Antika Grekland och T...

Rymil, 23


Hej! Jag heter Rymil och jag är första årets studerande till scenkonstpedagog på Novia i Jakobstad.
Hit samlar jag information och skriver dagbok om vad jag gjort under dagens lopp som är länkat till studierna.
Välj avdelning "allmänt" eller "lekmapp"

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Sök i portfoliot

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards